თანამედროვე მეთოდები ადამიანის დასახმარებლად
ჯერ კიდევ უძველეს დროშიც მიიჩნეოდა, რომ ”ქოუჩინგი არის ხელოვნება დაეხმაროს ადამიანს საკუთარი გადაწყვეტილებების პოვნაში,”
ქოუჩინგს არ აქვს თერაპიული მიზნები, თუნდაც ის პირადი განვითარების დისციპლინების ნაწილი იყოს. ამასთან, შეიძლება მიზანშეწონილი იყოს თერაპიული მიდგომის მხარდაჭერა, მკურნალობის უკეთესად დასახმარებლად ან ჯანმრთელობისთვის მომგებიანი ქცევის ცვლილების შესაქმნელად.
აქამდე, პუბლიკაციების უმეტესობა კონცენტრირებული იყო დამატებით კოუჩინგის მომზადების სარგებელზე. მედიცინის მუშაკების მრავალი პროვაიდერი (ექთნები, ფარმაცევტები, სტომატოლოგები და სხვები) იყენებენ ქოუჩინგს, რათა პაციენტებს დაეხმარონ ახალი ცხოვრების წესის დაცვაში, გაუმკლავდნენ ცვლილებებს ან უკეთესად გაუმკლავდნენ სხვადასხვა მკურნალობის მეთოდებს.
ასევე უფრო ადვილია იმის დადგენა, თუ რა არის ქოუჩინგი, იმით, თუ რას წარმოადგენს ის. მართლაც, დღეს ტერმინი „ქოუჩი“ ძალიან უზურპირებულია და ზოგჯერ ძალიან ხშირად გამოიყენება. ქოუჩი არ არის ფსიქოთერაპევტი, კონსულტანტი, მენტორი ან ტრენერი.
ჩვენ შეგვიძლია შევადაროთ ქოჩი კერძო „მოტივატორს“. ცოტათი წააგავს საკუთარ სპორტულ მწვრთნელს, მაგრამ თქვენი პროფესიული ან პირადი წარმატებისთვის. მოკლედ რომ ვთქვათ, ქოუჩის მიზანია დაეხმაროს თავის კლიენტს მკაფიოდ განსაზღვროს მისი მიზნები, ჩამოაყალიბოს მათი მიღწევის კონკრეტული სტრატეგიები და გამოავლინოს სიმტკიცე მიდგომაში.
სასურველ ინსტრუმენტს სწავლებაში წარმოადგენს გამოკითხვა. ზოგი ქოუჩები საკუთარ კლიენტებთან კომუნიკაციას მხოლოდ ტელეფონით ან სკაიპის საშუალებით ახდენს, ზოგი კი უპირატესობას ანიჭებს პირისპირ. სწორ დროს სწორი კითხვის დასმით, ასევე კითხვარების, სხვადასხვა სავარჯიშოების და კომუნიკაციის სცენარების გამოყენებით, ქოუჩი ცდილობს ხელიშეუშალოს მისი თანამოსაუბრის დამცავ მექანიზმებს. ”და თუ თქვენ წარმატებას ვერ მიაღწიეთ ამ პროექტში, როგორ იმოქმედებს ეს თქვენს პირად ცხოვრებაზე?” ამრიგად, იგი ეხმარება მას გამოავლინოს თავისი ძლიერი და სუსტი მხარეები, განსაზღვროს მისი ფასეულობები და გამოიყენოს თავისი რესურსების მთელი სპექტრი. ქოუჩინგის სესიების შორის, კლიენტმა უნდა შეასრულოს სავარჯიშოები, იქნება ეს თეორიული (მიუთითეთ თქვენი მიზნები, იპოვნეთ ახალი სტრატეგიები …) თუ პრაქტიკული (მიიღოთ ახალი ურთიერთობა თქვენ თანამშრომლებთან ან თქვენი უფროსის მიმართ, არ წაიხემსოთ საჭმელიდან საჭმელამდე).
კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი ელემენტი, ქოუჩი არ აძლევს რჩევას თავის კლიენტს, არ სთავაზობს გადაწყვეტილებებს და არა აქვს გავლენა მასზე, მაგრამ მას ეხმარება საკუთარი რესურსების გამოვლენაში, ხშირად გაუთვალისწინებელი, და მაქსიმალურად გამოიყენოს ისინი. როგორც სპორტული მწვრთნელი, ქოუჩს შეუძლია შემოგვთავაზოს სტრატეგიები, მოტივაცია გაუწიოს თავის შეგირდებს, მოითხოვოს თითოეული მათგანისგან საუკეთესო; მაგრამ ის ვერასდროს გაიტანს გოლს. მხოლოდ კლიენტებს შეუძლიათ მიაღწიონ თავიანთ მიზნებს,. ამიტომ თავიდანვე, ისინი მტკიცედ უნდა იყვნენ განწყობილნი, მიისწრაფოდენ ცვლილებებისკენ … და მზად იყვნენ ცვლილებებისთვის.
© IBEL ACADEMY